Sidor

x

Jag tycker väldigt mycket om dessa målningar av svenska konstnären John Bauer.




8 kommentarer:

  1. han kunde måla, han. dom bilderna är sinnessjukt snygga

    SvaraRadera
  2. Sv: Anna det är bara att komma till mig när du har tid, för fika är jag ganska säker på att jag alltid har! ;) sen så måste jag ju verkligen hälsa på dig snart så jag får se din lägenhet! :)

    SvaraRadera
  3. Very surreal feel to them, especially the first one.

    SvaraRadera
  4. fabriken: Ja, helt otroligt duktig!

    sofia: Som sagt, det är bara att du kikar förbi någon dag, nu är det julstädat och fint dessutom!

    SvaraRadera
  5. Anonym12:04 fm

    His paintings reminds me a lot about the Danish illustrator Kay Nielsens. Maybe they painted the same fairytales? :)

    SvaraRadera
  6. Amazing paintings!

    http://edithinga.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Linnéa Fröberg, 16 Jönköping6:24 fm

    Jag blir så glad av att bara titta och läsa! Gillar den där "gamla" underbart fina stilen. Bloggen är underbar! Tack för mig. Är glad att jag hittade "dig". Underbart!

    SvaraRadera
  8. Anonym10:45 fm

    If you like John Bauer, you will like the work of another swedish artist named 'Iamamiwhoami'. It's an audio/visual project that is based on Scandinavian mythology headed by 'Jonna Lee' a swedish singer/songwriter. Visit them on www.youtube.com/iamamiwhoami

    SvaraRadera